5/25/2010

a little something called samvetstvist.

Försöker intala lyckan att stanna. Vill konservera den i en burk och ta fram när helst den behövs. Men även konserverade saker har ett utgångsdatum och jag kan inte påverka på vad som hänt i dåtiden. 

Men vem vet vem Buzz Aldrin är? Den andre mannen på månen. Ren slump gjorde att Neil Armstrong fick bli först och han yttrade den världskända frasen "One small step for man; one giant leap for mankind" och ifall Buzz Aldrin sa något är det ändå ingen som kommer ihåg det.

Och vad spelar för roll om ingen minns den andre månlandaren? Han har ju varit på månen minst lika mycket. Det är bara dumt, dumt, dumt. För han är ju här nu. 

För det spelar roll. Jag vill vara din Neil, jag vill sätta spår, jag vill vara ärret i ditt hjärta, jag vill att du ska minnas mitt namn 60 år från nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar