8/10/2010

Hoppas att du har köpt en biljett till månen.

Känns som att det är dags att ta tag i den ödesdigra uppgiften "packa ner ditt liv för ett år i en väska med maxvikt på 20 kg" med tanke på att jag lämnar Umeå om 3 dagar, och Sverige om 4. Av någon anledning känns dock apelsinskalande och crappy TV som ett betydligt mer relevant alternativ, åtminstone simplare. 

(Min tankebana går litegrann så här: Vad ska man ha med sig? (OK, kamera och kläder. Och viktiga papper.) Vilka föremål skulle jag sakna från min vardag? (Kan bara komma på personer jag skulle sakna, men de blir ju lite svåra att platsa i 20 kilos maxvikten. No offence.) Hur laddar man upp med musik för ett helt år? Åter till klädesfronten, det torde ju vara enkelt. Vilka kläder vore praktiskt att ha med? Regnjacka. Och sen? Och då är jag lika clueless som från början.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar