9/26/2010

vad man inte vet mår man heller inte dåligt av/the weekend that was

Så, avec mon ordinateur och en kamerasladd tänkte jag iscensätta en helg i Bristol för er, i form av denna som precis var. (Istället för att skriva på läxor som jag borde göra. Men jag offrar mig, just for you guys!!!) 
Fredag: blev vi invite:ade till ett birthday party på en italiensk restaurang av en tjej från skolan, maten var väl sådär (Juni råkade t ex beställa in en pizza med anjovis. Alltså fisken och inte svampen, vet inte skillnaden to be perfectly honest.) men sällskapet var nice! Sedan gick vi runt hela Kingswood och lämnade av folk i tid till sina curfews. 
Lördag: Efter att ha gjort våran traditionsenliga lördagsstädning (never thought I'd say this, men jag saknar dammsugaren from at home freakin bad!!!! OBS inte bakverket, the actual dammsugare. (Vilket skulle kunna bli svenglerat till lady sucker, hehehe.)) tog vi, återigen traditionsenligt, bussen down town. Gick runt på St Nicholas market, åt CC-cookies för att fira att det var lördag i Park Street-parken, inkasserade en näringsrik middag på McDo och sedan gick vi ner till the harbour. Där mötte vi några typer vi av ren coincidence (ingen aning om hur det stavas) träffade förra helgen, som skulle in till the Brisfestival, så det slutade med att vi plankade in där med hjälp av ett beer-bracelet. På väg hem från bussen senare trodde jag att jag på allvar skulle frysa till döds, och det är bara SEPTEMBER!!! Fatta hur hemskt kall vintern kommer bli... 

 Extremt attraktiv hair-do människorna här går runt i, SPIKES <3

Bristoliarna är lite som flockdjur. När de ska samla till sig gänget börjar någon skrika "BO BO BOO" och hoppa runt som en galning, inom trettio sekunder är resterande delar av el gang där och deltar i ceremonin. Lite som animalplanet to be honest.
 Söndag: På söndagar går vi till el supermarket ASDA; vilket på ditvägen är en relativt social process, med tanke på att det är Söndag, relativt tidigt, et cetera. Hemvägen är det dock ingen som pratar, annat än för att ge ifrån sig ljud av missnöje. Vi bär alltså hela veckans lunch-varor hem i the ASDA bags som är de värsta någonsin, får massiva blåsor på fingrarna när man går där i cirkus trettio minuter. Dock kan man köpa maryland-cookies för endast 50 p, dolce vita liksom! Idag köpte vi peanut butter och --- hazelnut spread, strök över ett ord på burken dock så att vi kan äta det med gott samvete under vardagar. Vad man inte vet mår man heller inte dåligt av, c'est notre livsfilosofi! Var bra pluggmat hur som haver  (måste bara understryka att jag faktiskt lagt ner sen så där fem timmar på skolarbete idag.) Och tack till min bror som fixade så jag kan använda spotify, åtminstone i två mer veckor. Arrividerci.

1 kommentar:

  1. ÅÅH BILDER:D
    fan va kul!
    ingen på dig dock...
    bra update linnea! så himla gulligt att stryka över chocolate.. haha sitter och skrattar lite för mig själv:D

    SvaraRadera